NORGESSOKKEN!! Inspirert av Norgesgenseren fra NU uke 41/2013.


NORGESSOKKEN !!!

Ble fasinert over mønstret på en genser som ble gitt ut som Norges genseren, den ble vist i Norsk Ukleblad uke 41; 2013


Har ikke spurt om lov å legge dette bildet av designeren, men siden hun var den som laget mønstret på Norgesgenseren, som dere ser under, så måtte jeg bare ta det med.


designet  av Christine Galschjødt og er 28år/2013. ..................., mønstret måtte jeg bare prøve å forme om til et par sokker og fra tanke til handling var ikke lang. Dermed var mitt eksempel på Norgessokken laget!!


Jeg måtte ha litt elastisitet nede på benet så derfor ble det noe ribber på oversiden av foten!!


Noen omganger som var på "orginal mønstret ble fjernet" for at sokken skulle få det rette mønsteret til sokkene jeg laget!!


Dette var resultatet av min første Sokk av Norgessokken. De ble strikket i Opal i blå og cryfarget hvit, strikket i 2,25 pinner!
Har brukt de en del etterpå, og de er kjempevarme og gode å ha på!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

En kosejakke ble til. 26.06-28.06.2020

KJÆRESTEVOTTER!!!