Fru Solengs strikkekalender 2014.

Denne kalenderen for neste år måtte jeg bare kjøpe. Den var i et begrenset opplag, og da måtte jeg bare ha den ja, fikk tak i den her .
 
Facebook er utrolig kjekk plass å finne mange ulike mønster.
 
 
 
 
Jeg måtte prøve ut en oppskrift bare, det ble dette mønsteret; "Samisk inspirerte votter" , det var egentlig i andre farger,rød - hvit og blå.
Mitt valg ble COOP EXTRAS Aurora alpakkagarn, strikket dobbelt i to ulike gråfarger og lime grønn, som er av ull fra Silja.
 
 
 
Mønstret var enkelt å strikke bare en kom inn i det!! Dette ble noen tykke og gode vanter.
 
Det egentlige mønsteret der skulle tommelen følge mønstret bak, men jeg valgte at tommelen hadde samme mønster som vrangborden nede på votten.
 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

En kosejakke ble til. 26.06-28.06.2020

Tacogryte.