Min raggesokk!!

Raggesokker til far i huset!!

Som en følge av at jeg er medlem av Bittamis Design for strikkelystne, så måtte jeg jo være med på hvordan en strikker "RAGGESOKKER MED FORSTERKET HÆL". Dette var en innføring alle medlemmene kunne melde seg på, det var vist hele 1000 personer som meldte seg på nettkurset som hun hadde. Men de som hadde mulighet for å komme til Ise hytta, var velkommen dit for en nærmere gjennomgang. ..og der måtte jeg bare møte opp.
 
Det var 2 kvelder der vi fikk oppskrift og hjelp til strikking og forsterket hæl.
Men
det koseligste her var at det var noen kjempekoselige jenter som møtte opp for å lære og for å bli kjent med andre som elsker å ha strikketøy i hendene...
 
 
Jeg måtte ut på Rema 1000, jeg å da selvfølgelig og kjøpe raggesokke garn. Garnet var Mor Aases raggesokkgarn og jeg strikket de med pinnestørrelse 3,5.
 
Ble selv ganske fornøyd med sokkene jeg strikket.
 

Nesten så den forsterkede hælen ble et mønster jo, det ble ganske tykt og det var lett å strikke, bare en husket at ikke alle maskene skulle strikkes hver gang..
Det frister til gjenntagelse ja!!
Takk for oppskrifta og god hjelp Bitta.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

En kosejakke ble til. 26.06-28.06.2020

Tacogryte.