En gave til god venninne.

Jeg har en venninne jeg har hatt i snart 40 år. Forleden fikk jeg vite at hun hadde fått brystkreft. Ringte henne og vi satt å prata en god stund. Etterpå satt jeg med en klump i magen. Tenkte at jeg hadde lyst å vise henne at jeg bryr meg.
Da kom jeg på at Bitta Mikkelborg hadde noen nydelige sokker i sin bok; Strikkekalender2019, de het oktobersløyfe sokker. Denne sokken ble laget for å støtte alle de som har hatt brystkreft.
Valget falt da på de. 

 Hadde vært på tur, satt i kø for å komme over Haukeli, da startet jeg. De til høyre på bildet er fra Bittas bok. Jeg valgte hvit og rosa, for det var det jeg hadde med meg på tur.

 Noen timer senere så kunne jeg se mønsteret titte frem.
 Slik så de ut bak på sokken.
 Vel hjemme så ble hæl, det ble hælen som er forsterket som ble strikket da. Setter pris på den hælen. 

 Da ble første sokk ferdig, den ble som jeg ønsket den skulle bli.
Så kom jeg til andre sokken..
ops..hva skjedde her.😂😂
 Jo, sløyfa som skulle være foran kom bak. Men nå var sokken 🧦ferdig og tipper den vil varme like godt til tross for at mønsteret er snudd.
Paret🧦 ferdig 😍og
ble sendt i slutten av mars 2020.
Jeg kom fram til at nå fikk hun jo sett både mønster foran og bak når hun hadde på seg sokkene. Like fine både foran å bak.😂😂

Takk snuppa at du sendte mæ bilde av de i bruk. Setter stor pris på dæ snuppa.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

En kosejakke ble til. 26.06-28.06.2020

KJÆRESTEVOTTER!!!